ویلا و یک حیاط

پروژه ویلا و یک حیاط
طراحی ویلا حیاط
طراحی ویلا حیاط
طراحی ویلا حیاط
طراحی ویلا حیاط
طراحی ویلا حیاط
طراحی ویلا حیاط
طراحی ویلا حیاط
طراحی ویلا حیاط
دیاگرام ویلا و یک حیاط
دیاگرام ویلا و یک حیاط
دیاگرام ویلا و یک حیاط
پلان ویلا و یک حیاط
پلان ویلا و یک حیاط
تحلیل انرژی ویلا
تحلیل انرژی ویلا
پروژه ویلا و یک حیاط طراحی ویلا حیاط طراحی ویلا حیاط طراحی ویلا حیاط طراحی ویلا حیاط طراحی ویلا حیاط طراحی ویلا حیاط طراحی ویلا حیاط طراحی ویلا حیاط دیاگرام ویلا و یک حیاط دیاگرام ویلا و یک حیاط دیاگرام ویلا و یک حیاط پلان ویلا و یک حیاط پلان ویلا و یک حیاط تحلیل انرژی ویلا تحلیل انرژی ویلا

مشخصات پروژه:

نام پروژه: ویلا و یک حیاط

نوع ساختمان: مسکونی

معماران مسئول: نوید تولایی، آرمین شایانپور ، محمد مهدی شرافت پیما

تیم طراحی: خشایار عدالت پژوه ، پریچهر مصلح

مساحت پروژه: 420 متر مربع

تاریخ طراحی: 1400

موقعیت پروژه: ساری

وضعیت پروژه: کانسپت

 

کارفرما: علی سمیعی

 

پرزانته معماری: ایماژ پلاس

توضیحات پروژه:

پروژه ” ویلا و یک حیاط ” در استان مازندران و شهر ساری واقع شده است. این پروژه یکی از نمونه پروژه های ویلایی دفتر معماری ایماژ میباشد که ساختمان به تبعیت از بستر خود طراحی شده است. توجه به موضوعات اقلیمی ، همسایگی ها ، هندسه زمین و محدودیت های ساخت از جمله مواردی هستند که در طراحی این ویلا تاثیر گذار بوده است.

از جمله راهکار های پاسخگویی به اقلیم معتدل و مرطوب بخش های شمالی کشور ایجاد فضا های با عرض کم جهت ایجاد کوران میباشد که همین موضوع یکی از اصلی ترین دلیل های ایجاد یک حیاط مرکزی در  ویلا شد .

دلیل دیگر که در طراحی حیاط مرکزی در طراحی ویلا تاثیر گذار بود موضوع محرمیت و فضای خصوصی در ” ویلا و یک حیاط ” بود. با توجه به همسایگی های این ویلا احتمال ساخت یک ویلای دو طبقه در بخش غربی زمین وجود داشت که همین موضوع باعث کاهش آسایش و حریم خصوصی در آینده می شد. از این رو با طراحی حیاط مرکزی در ویلا یک فضای خصوصی به دور از دید مزاحم ایجاد شده که میتوان به راحتی و در آسایش کامل در آن زمان گذراند. همچنین نزدیکی این حیاط به آشپزخانه اصلی ویلا آن را تبدیل به محیطی مناسب جهت گردهمای ساکنین ویلا کرده است.

طراحی ویلا حیاط

وجود این حیاط مرکزی در ویلا پس از موضوعات اقلیمی به ارتباط فضا ها با یکدیگر کمک به سزایی کرده . به صورتی که جهت دسترسی به بخش های مختلف ویلا مانند پارکینگ ، اتاق خواب مهمان ، طبقه دوم ، فضای پذیرایی و حیاط اصلی خانه میتوان از این حیاط مرکزی در ویلا استفاده کرد. این موضوع ضمن تقویت ارتباط بخش های مختلف ویلا باعث تقویت عملکرد حیاط مرکزی در ویلا و افزایش کاربری آن میشود که میتواند پویایی را به ویلا بیاورد.

در ” ویلا و یک حیاط ” تلاش شده تا عملکرد و کیفیت به کمک یکدیگر بیایند تا بتوانند ضمن پاسخ به نیاز های روزمره کیفیت های فضایی متنوع را در اختیار کاربران قرار دهد.

در طراحی ” ویلا و یک حیاط ” ارتباط نقاط مختلف و ایجاد فضا های کیفی متفاوت از جمله اهداف اصلی طراحی بود. از این رو تلاش شده تا بتوان فضا های گوناگون در طول ، عرض و ارتفاع را به یکدیگر ارتباط داد و قابلیت استفاده برای هر بخش را با توجه به نیاز های گوناگون در ساعات مختلف و شرایط مختلف برآورد کرد. از این رو ارتباط به طبقات توسط پلکانی از حیاط شروع و تا بخش های بام ادامه پیدا میکند.

تحلیل انرژی ویلا

فضاهای مورد درخواست در ” ویلا و یک حیاط ” شامل فضای پذیرایی و نشیمن ، آشپزخانه مرکزی و آشپزخانه کوچک ، سه اتاق خواب ، یک اتاق خواب مهمان و فضای 25 متری پارکینگ بود. همچنین فضا های تفریحی مانند الاچیق و استخر در بخش های بیرونی نیز مورد درخواست کارفرما بود. از این رو در طبقه اول فضای آشپزخانه در کنار فضای دبل هایت نشیمن و پذیرایی قرار گرفته و فضای اتاق خواب مهمان به دور از بخش های عمومی خانه در بخش شمالی جای گرفته است.

یک اتاق مستر ، دو اتاق خواب کودک ، حال خصوصی و آشپزخانه کوچک در طبقه دوم قرار گرفته.  همچنین نشیمن خصوصی طبقه دوم در تقاطع محل ارتباط اتاق ها ، راه پله و ارتباط بام در کنار ووید مرکزی قرار گفته تا بتواند به بخش های مختلف طبقه دوم و همچنین بام سبز ویلا خدمات ارائه دهد.

طراحی ویلا حیاط

اشتراک گذاری: